onsdag 21 augusti 2013

Mr Carson dubbelarbetar


Inget ont om Martin Timell eller Ernst Kirchsteiger men det här är aningen häftigare.
Sådär 97 rum häftigare!

Råkade se lite av ett avsnitt av "Luftslott eller drömslott" och fastnade direkt. Dels var det fascinerande med en familj som satsar allt på att renovera ett 200 år gammalt palats, dels var det något väldigt speciellt med berättarrösten. Den var bekant på något sätt. Väldigt bekant.

Jo men visst, det var ju butlern Mr Carson från Downton Abbey! Varje gång jag hörde rösten väntade jag mig att han skulle komma in och säga "Dinner is served" eller något liknande.
Kändes tryggt.

Annars är det mycket elände. Det så kallade "livs-puzzlet" blir besvärligt, tid och pengar går åt och ovanpå alltihop krånglar lokala byråkrater (tydligen ett globalt problem i klass med växthuseffekten). Kan bli spännande.

Originaltiteln är "Beeny's Restoration Nightmare"...

1 kommentar:

  1. Tack!
    Jag funderade länge över vem rösten tillhörde .., sen kom jag ju på det och det stämmer inte alls för mig! Inte ska väl han vara där inte!

    SvaraRadera